Arachne - królowa pająków

 


Arachne – w mitologii greckiej mistrzyni tkania i haftu. Była grecką księżniczką. 

Uchodziła za córkę farbiarza Idmona w Kolofonie w Lidii.




Jej przechwałki o własnych zdolnościach rozgniewały Atenę, która wyzwała ją na tkacki pojedynek. 

Atena wyhaftowała wizerunki bogów olimpijskich, obrazując ich potęgę. W rogach tkaniny umieściła przykłady kar, które spotykają ludzi za ich pychę. 

Ten dydaktyczny przekaz nie powstrzymał Arachne, która na swoich krosnach wyczarowała bogów w miłosnych związkach ze śmiertelnymi dziewczętami. 

Jej tkanina była co najmniej równie piękna, jak haft Ateny.




Rozgniewana bogini rozdarła dzieło Arachne i ją samą zaczęła bić czółnem tkackim. 

Dziewczyna powiesiła się z rozpaczy. Atena poczuła smutek w związku z zaistniałą sytuacją, więc postanowiła przywrócić życie samobójczyni. 

Jednak już nie pod postacią człowieka, ale pająka, który zawsze tkałby misterne nici.  

Arachne była również uczennicą Ateny.




Kiedy miałem malować Pantheon zaczynałem od małych rzeczy, jak psy, wilki.
Jednymi z pierwszych figurek były wielkie pająki Arachne. Kiedy dostałem wprawy, tata pozwalał mi samemu wybierać, bestie, bohaterów. Ostatnio podszedłem do półki z figurkami z tej gry i pomyślałem, że skoro pająki są pomalowane, to czas na ich królową-
Arachne. Miałem w głowie plan, ale nie był doskonały. Patrząc na dashboard nie wiedziałem, jaki kolor mają nici pajęczę.
W internecie nie znalazłem też ładnie pomalowanych, to musiałem zdać się na własną wyobraźnię. Jak widać, warto było.

Komentarze